picture

تفاوت تبلیغات با بازاریابی چیست؟

تبلیغات و بازاریابی مفاهیمی هستند که معمولا افراد برای توصیف اموری مانند فروش محصول یا خدمات خود استفاده می‌کنند. با این حال، مفهوم این دو با هم متفاوت است و ما در این مقاله به توضیح این دو مفهوم می‌پردازیم تا بتوانید با درک درست از تبلیغات و بازایابی، در مسیر رونق کسب و کار خود کارآمدتر سرمایه‌گذاری کنید.


بازاریابی

بازاریابی به استراتژی‌هایی گفته می‌شود که شما برای آماده‌سازی محصول یا خدمات خود برای فروش و شناختن مشتریان هدف انجام می‌دهید. بازاریابی یک فرایند طولانی مدت است و می‌تواند شامل این باشد که چگونه می خواهید محصول خود را بسته‌بندی، طراحی و برند کنید تا به درستی در بازار هدف مورد نظر خود سرمایه گذاری کنید.
بازاریابی موفقیت‌آمیز شامل موارد اساسی در زمینه‌ی مطالعه‌ی بازار هدف شما است. پاسخگویی به سوالات مهمی از جمله: نیاز مشتری شما چیست؟ چگونه به آنها رسیدگی خواهید کرد؟ از نظر جنبه های مختلف در محصول یا خدمات ، چه چیزی برای مشتری شما مهم‌تر است؟ برای مثال نیازها برای افراد در دهه 50 با افراد در دهه 90 متفاوت است ، بنابراین زمان برای ارزیابی کامل از بازار هدف شما، بسیار مهم است.


تبلیغات

تبلیغات به فرایند ارتقاء محصول یا خدمات شما به بازار اشاره دارد. اطمینان از اینکه شما توانسته‌اید به طور موثری محصول خود را به مشتریان هدف خود بشناسانید و اطمینان داشته باشید که مشتریان شما مزایای محصول یا خدمات شما را می‌دانند.
به عنوان مثال کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند از طریق راه‌های مختلف مانند تلویزیون ، رادیو یا آنلاین با جامعه هدف شما ارتباط برقرار کنند و یک بخش مهم از تحقیقات بازاریابی، شناسایی مؤثرترین راه‌های ارتباطی با مخاطبان هدفتان خواهد بود. یک محصول می‌تواند یک کمپین آنلاین فوق العاده داشته باشد، اما اگر تحقیقات بازار به اشتباه افراد سالخورده را به عنوان بازار هدف اصلی در نظر بگیرد، کمپین برای شما هزینه خواهد بود در حالی که می‌توانست سرمایه‌گذاری باشد. از آنجایی که امروزه برای بسیاری از مشتریان هدف، رسانه های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک مرکز توجه مهم و محبوب است، از این رو بستر آنلاین برای تبلیغات می‌تواند روشی بسیار ارزان برای دستیابی به کاربران مختلف باشد.
از آنجایی که کمپین های تبلیغاتی به دلایل مختلف به مرور زمان تکامل می‌یابند، هنگامی که محصولات و خدمات شما در بازار هستند، می‌توانید اطلاعات بیشتری از بازخوردهای کمپین‌ها کسب کنید و احتمالاً قادر خواهید بود بازار هدف خود را به مرور زمان اصلاح و تکمیل کنید. به طور کلی می‌توان گفت همانطور که باید تحقیقات بازار انجام شود، بررسی چگونگی تبلیغات مؤثر محصولات یا خدمات شما امری است که باید دائماً مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.


تبلیغات و بازاریابی در کنار هم

هنگام در نظر گرفتن تبلیغات و بازاریابی ، این بسیار مهم است که زمان بگذارید تا به هر دو جنبه فروش محصول و شناساندن خود به صورت جامع بپردازید. تحقیقات بازار می‌تواند به صورت جامع انجام شود، اما اگر تبلیغات صورت نگیرد، بازار هدف هرگز در مورد محصول یا خدمات شما آگاهی نخواهد داشت. و یا برعکس ، یک تبلیغ درخشان انجام دهید ، اما اگر بازار هدف را اشتباه تشخیص دهید، محصول یا خدمات شما فروخته نمی‌شود.
در پایان این را در نظر بگیرید که با بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات بازار در کنار هم می‌توانید اطمینان حاصل کنید که به مرور زمان هدفمند و موثر در راستای پیشرفت و رونق کسب و کار برند خود پیش می‌روید.

منبع: business dictionary

برگردان: رها زارع

مطالب مشابه

picture

وقت آن رسیده که برای مخاطبان خود تجربه ای شگفت خلق کنید

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به برخی از محصولاتی که می خرید، عشق می ورزید و به هیچ عنوان میلی به تغییر رویه مصرف و خرید خود ندارید، اما به ناگاه با تجربه محصولی بهتر ...
picture

سمپلینگ چیست؟

هدف از سمپلینگ، ارائه تجربه ای هرچند کوچک از استفاده از محصول و یا خدمت است که مخاطب بابت دریافت آن پولی پرداخت نمیکند، پس یک برند، یک تولید کننده موانع اولیه خرید و تجربه محصول خود را با سمپلینگ از پیش پای مخاطب بر میدارد. در نتیجه اگر مخاطب تجربه خوشایندی از این محصول دریافت کند می تواند به یک خریدار این محصول تبدیل شود.

دیدگاه کاربران

بیایید چیزی شگفت خلق کنیم!

* برای پر کردن فرم از اطلاعات واقعی استفاده نمایید تا بررسی صورت گیرد

* همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و پیگیر سفارش خواهند بود