picture

7 دلیلی که باید از فعالیت‌های BTL برای تبلیغ و فعال سازی برند خود استفاده کنید!

با گذشت زمان روندها و استراتژی‌های بازاریابی نیز تغییر می‌کند. روزهایی که فعالیت‌های بازاریابی سنتی و ATL (چاپ تراکت، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و اینترنت) فقط مسئولیت تولید محتوای تبلیغات را داشتند، گذشته است. از سال‌ها پیش فعالیت‌های بازاریابی ATL وجود داشته و از زمانی که بازاریابان شروع به استفاده از راه حل‌های بازاریابی تجربی برای تبلیغ برند خود کردند، فعالیت‌های تبلیغاتی BTL بازاریابی سنتی را به شدت تحت تاثیر قرار دادند.


بازاریابی یک منطقه چند بعدی است که برای دستیابی به اهداف مطلوب نیاز به همراهی با روند فعلی دارد. فعالیت‌های BTL بر عرصه بازاریابی حاکم هستند و همه‌ی بازاریابان از فعالیت‌های BTL به خوبی آگاهی دارند. تبلیغات BTL به جلب خیلی سریع مخاطب هدف و جمع آوری مشتریان هدف شناخته شده است. فعالیت‌های BTL ضمن ایجاد یک رابطه بین مشتری و نام تجاری، به تقویت تعاملات دو طرفه نیز می‌پردازد.


احتمالا برای شما هم سوالاتی مانند موارد زیر مطرح است که:
تبلیغات BTL چیست؟
 چگونه این فعالیت‌ها در تجارب بازاریابی شما مفید هستند؟ 
چرا برای تقویت بازاریابی خود به تبلیغات BTL نیاز دارید؟
چرا باید در کمپین‌های آینده‌ی خود تبلیغات BTL را انتخاب کنید؟


تبلیغات BTL چیست و چگونه کار می کند؟
BLT به عنوان تبلیغات زیر خط شناخته می شود و یک استراتژی بازاریابی است که در آن محصولات در سطح شخصی‌تری از تبلیغات ALT تبلیغ می‌شوند. فعالیت‌های BTL   شامل کمپین‌ ایمیل‌های تبلیغاتی، نمایشگاه‌های تجاری، کاتالوگ، پروموشن محصولات، بازاریابی از راه دور، سمپلینگ رایگان محصول، برگزاری نمایشگاه است. فعالیت های BLT تعاملی‌تر بوده و به برندها و مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا در سطح شخصی و نزدیک‌تری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تبلیغات BTL امکان تماس مستقیم مشتری و برند را فراهم می‌کند. 


1.    با تبلیغات BTL امکان تجربه‌ی محصول خود را به مخاطبان بدهید
هنگام بازدید از فروشگاه حتماً با نمونه‌های رایگان محصولات مواجه شده‌اید. سمپلینگ و پروموشن یکی از انواع متنوع تبلیغات BTL است. سمپلینگ یکی از اقدامات موثر در بازاریابی BTL است، زیرا برند شما را به مخاطب معرفی می کند. سمپلینگ به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محصول را از نزدیک لمس و احساس کنند و این امر به آنها یک دید از محصول شما می‌دهد زیرا شما به عنوان برند شرایطی را فراهم کرده‌اید که مخاطب بتواند بدون هزینه محصول شما را تست کند و در نتیجه این فرصتی که شما ایجاد کرده‌اید می‌تواند به فروش منجر ‌شود. این یک اقدام بازاریابی موثر برای آشنایی مصرف کننده با محصولات است. هنگامی که مصرف کنندگان با محصول آشنا می‌شوند و اطمینان از کیفیت را برای مخاطب فراهم می‌کند که طی زمان منجر به تبدیل مخاطب به مشتری و سپس منجر به وفاداری مشتری به برند شما شود.

 

2.    تبلیغات BTL نقطه تماس مستقیم بین مشتریان و برندها
تبلیغات BTL ارتباط مستقیم بین برندها و مشتریان را امکان پذیر می‌کند. ارتباط مستقیم به مشتریان کمک می‌کند تا محصول را به روشی ملموس‌تر درک کنند. این به برندها کمک می کند تا الگوهای خرید و رفتارهای خرید مشتریان را درک کنند. تبلیغات BTL شامل فعال‌سازی نام تجاری ، فعال‌سازی مراکز تجاری ، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی تلفنی، نمایشگاه‌ها و موارد دیگر است. تبلیغات BTL ضمن دستیابی راحت به مخاطبان هدف، به شما در دستیابی به هدف برندتان هم کمک می‌کنند. فعالیت‌های BTL می تواند منجر به وفاداری مشتریان شما به برند شما شود. امروزه، بازاریابان از تبلیغات تعاملی برای استفاده از برندهای خود استفاده می‌کنند. 

 

3.    ایجاد آگاهی از برند با تبلیغات BTL
 تبلیغات BTL به بازاریابان کمک می‌کند تا آگاهی در مورد برند را گسترش دهند و به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا با نام تجاری ارتباط برقرار کنند و مزایای یک برند را توضیح دهند. تبلیغات BTL ضمن افزایش بازده برند، به جذب مشتری بیشتر نیز کمک می‌کند. تبلیغات نوآورانه و خلاقانه BTL مقدم‌ترین استراتژی بازاریابی است که توسط بازاریابان در سناریوی فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد ، زیرا جایگاهی برای یک برند ایجاد می‌کند و به برند کمک می‌کند تا هر چه بیشتر حضور خود را در بازار نشان دهد.

 

4.    رسیدن به مخاطب مورد نظر خود با تبلیغات BTL
تبلیغات BTL به شما در دستیابی به مخاطبان هدف کمک می‌کند و دانستن هدف مورد نظر به شما امکان می دهد طبق آن برنامه‌ریزی کنید. شما به عنوان صاحب برند چه تبلیغات در فروشگاه مدنظرتان باشد و یا تبلیغات برند هدفتان باشد، باید از گروه مخاطبان هدف خود آگاه باشید. فعالیت های BTL در دستیابی به این گروه از مخاطبان به شما کمک می‌کند.

 

5.    تبلیغات BTL برند شما را برجسته می‌کند
تبلیغات خلاقانه BTL به برند شما کمک می‌کند تا از رقابت بازار جلوتر باشید. میلیون‌ها برند به وجود آمدند و تلویزیون مملو از تبلیغات بسیار است. برخی از برندها در این تعدد تبلیغات گم می‌شوند و پیام آنها به مخاطب منتقل نمی‌شود. تبلیغات BTL فرصتی را برای برندها فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات خود را به مخاطبان هدف نشان دهند و پیام برند خود را به وضوح به مخاطبان خود منتقل کند. 


6.    با تبلیغات BTL اعتبار برند خود را بسازید
تبلیغات BTL از زمان ورود بازاریابی تجربی در دنیای تبلیغات، در حال افزایش بوده است و نتایج نسبتا سریعی را به برندها ارائه می‌دهد و یک تصویر تجاری مثبت در ذهن مخاطب شما ایجاد می‌کند. تبلیغات BTL به برند این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به مخاطبان هدف خود نشان دهد و در نتیجه محصول را به فروش برساند و این تعامل در ایجاد رابطه مشتری با برند کمک می‌کند و یک ایجاد یک تصویر تجاری مثبت در ذهن مخاطب، منجر به افزایش فروش می‌شود.

 

7.    تبلیغات BTL تأثیری مثبت در مخاطب ایجاد می‌کند
در مقایسه با تبلیغات سنتی بازاریابی، تبلیغات BTL به ایجاد تأثیر بیشتر بر مخاطبان کمک می‌کند. فعالیت های BTL باعث به یاد ماندنی شدن برند می‌شود. تبلیغات BTL مخاطبان را درگیر خود می‌کند و به آنها فرصتی برای تعامل مستقیم با برند می‌دهد و به برند کمک می کند تا مخاطبان را از نزدیک درگیر کند حالی تأثیر مثبت و قدرتمندی بر روی مخاطب ایجاد کند.

 

یک راه حل ابتکاری و فعال در زمینه‌ی نام تجاری می‌تواند در ایجاد جایگاه برای هر برند کمک کند. وقت آن است که بازاریابی خود را تقویت کنید و نام تجاری خود را در معرض دید قرار دهید و اجازه دهید از طریق تبلیغات BTL فروش بیشتری داشته باشید. اگر نام تجاری شما هنوز فعالیت های BTL را امتحان نکرده است ، زمان آن فرا رسیده است که با استراتژی‌های بازاریابی BTL دست و پنجه نرم کنید و حضور خود را در بازار با ارتباط نزدیک با مخاطب، هر چه بیشتر نشان دهید.

مطالب مشابه

picture

سمپلینگ چیست؟

هدف از سمپلینگ، ارائه تجربه ای هرچند کوچک از استفاده از محصول و یا خدمت است که مخاطب بابت دریافت آن پولی پرداخت نمیکند، پس یک برند، یک تولید کننده موانع اولیه خرید و تجربه محصول خود را با سمپلینگ از پیش پای مخاطب بر میدارد. در نتیجه اگر مخاطب تجربه خوشایندی از این محصول دریافت کند می تواند به یک خریدار این محصول تبدیل شود.
picture

آیا بازار تبلیغات در انحصار ATL است؟

طبق شواهد تجربی در سال‌های اخیر، بازار تبلیغات وضعیتی شبیه به بازار رقابت انحصاری دارد و با وجود قدرت تبلیغات ATL، این بازار در انحصار کامل ATL نیست و قیمت در وضعیت رقابتی بین انواع تبلیغات مشخص می شود.

دیدگاه کاربران

بیایید چیزی شگفت خلق کنیم!

* برای پر کردن فرم از اطلاعات واقعی استفاده نمایید تا بررسی صورت گیرد

* همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت و پیگیر سفارش خواهند بود